Burstner Viseo 696

Så blev det äntligen av. Vi hittade den bil vi letat efter och det blev affär. Vinkelkök, stor kyl & frys, Ac i bodel, helintegrerad m.m., allt stämde. Bilen hämtades de 28/5-2014 och det blev att slänga in det nödvändigaste och iväg på en provtur. Parkeringen vid älven i Torsång passade perfekt. Vi testade både en Mariestad OldOx och en Mortlach båda fungerade utmärkt. Vi sov gott och efter frukost for vi hem och packade i resten av alla mer eller mindre nödvändiga prylar som ska vara med.

Burstner A 574-3

Den här sidan handlar om vår husbil som vi använder så mycket vi någonsin kan under sommaren.

Efter att ha tillbringat närmare 20 sommrar i husvagn kände vi att det var dags att byta till husbil. Det här var 2007. Vi hade gjort klart med säsongsuppställning och ville vara mer rörliga. Vagnen lades ut en söndag på blocket och på Onsdagen var den såld. Nu hade marknaden för husbilar scannats och vi var ganska säkra på vad vi ville ha för planlösning. Två bilar hittades som passade oss, den ena i Mjölby och den andra i Linköping. Följande Söndag ägnades åt utflykt dit och det blev affär i Mjölby. Vi tog bilen med hem och började genast att fylla på med våra campingprylar. En vecka senare var vi på väg på vår första resa till medelhavet.

Kroatien 2015

Även detta år var det Kroatien som hägrade på vår semester. Vi hade bokat färja Söndagen den 28/6 och när det visade sig att vi kunde komma iväg redan på Torsdagen planerade vi in släktbesök i Halland på nervägen.

Läs mer här

_____________________________________________________________________________________

Norrland 2014-09

I mitten på september gjorde vi en tur norrut. Första stoppet blev i Hudiksvall där vi stod på en parkering nere vid hamnen.

Kroatien 2014

Vi startade även detta år på midsommarafton och stannade i Askersund för att sova. På midsommardagen fortsatte vi till Trelleborg där vi övernattade på ställplatsen i hamnen

Pingsthelg i Mariefred

Första riktiga turen med nya bilen. Vi gav oss iväg vid 15-tiden på Onsdagen den 4/6-2014 och målet var Strängnäs alternativt Mariefred.

Säters camping 2014

I slutet av avpril hängde vi på Alvas cykel bak på husbilen för en liten utflykt till Säters camping.

Tyllsnäs 2013

När ska vi åka och fiska morfar? Vem kan motstå en sån fråga från en 4,5-åring?

Kroatien 2013

Vi startade redan på midsommarafton. Första stopp blev Askersund där vi stannade för nattvila. När morgonen kom drog vi vidare ned till Trelleborg där vi stod över natt på ställplatsen nere vid hamnen.

Öregrund 2012

En vårtur till Öregrund hade vi pratat om och nu var det dags. Cyklarna hängdes på och vi for iväg.

Kroatien 2012

Vi hade färja från Trelleborg till Rostock på eftermiddagen den 16/7. Övernattning vid Bordershopen i Rostock. Där sover man riktigt bra, lite lugnare än vid gamla shopen.

Kroatien 2011

Titta här sa Rita, Blackmores Night spelar i Tyskland våran första helg på semestern. Merseburg var ligger det? Fram med kartan och se på tusan, det låg ju helt rätt efter våran väg ner.

Kroatien 2009

Fredagen den 17 juli startade vi årets semester med att åka till Kalhäll och hälsa på Lina & Patrik och vårt nästan nyfödda barnbarn Alva. Vi var ju bara tvungna att "pussa av oss" lite innan vi skulle iväg.

Idre påsken 2009

Påsken 2009 var det dags för ett besök i Idre och Caravan clubs camping. Vi åkte upp på långfredagen, kom iväg vid strax före lunch och stannade i Mora där den intogs.

Läs mer om påsken

Italien 2008

Vi startar hemifrån kl. 11,40. Målet är Kroatien och Dubrovnik. Vi har planerat att åka genom Tjeckien, Slovakien och Ungern. Farfar åker med till Örebro där han ska ta tåget hem till Göteborg.

Läs mer resan

Helgtur Maj 2008

Äntligen hade helgen kommit då vi skulle få vår garageuppfart fixad. Urgrävning och nytt grus var beställt.

Läs mer om helgen

Idre april 2008

Helgen den 18-20 april packade vi husbilen och åkte till Idre camping.

Läs mer om turen

Kroatien 2007

Första resan, en helt otrolig känsla kan jag lova. Vi hade alltså annonserat ut och sålt husvagnen, hittat, köpt och packat husbilen på 2 veckor och nu var vi på väg.